دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

نحوه محاسبه تعیین ظرفیت مینی چیلر

بررسی مشخصات فنی برای خرید مینی چیلر با بهترین قیمت و برند

نحوه محاسبه تعیین ظرفیت مینی چیلر

۴ بازديد

مینی چیلر یکی از پرکاربردترین و پیشرفته ترین تجهیزات در گروه تهویه مطبوع محسوب شده که جهت ایجاد سرمایش تحت عنوان سیستم تهویه مطبوع یا سرمایشی در بسیاری از آپارتمان ها، ویلاها و ... مورد استفاده قرار می گیرد.

ظرفیت مینی چیلر

بطور کلی مینی چیلرها در ظرفیت های کمتر از 20 تن تبرید توسط شرکت های مختلف تولید می شود. تفاوت اصلی بین مینی چیلر با چیلرهای تراکمی هوایی همین ظرفیت آن ها می باشد. لذا چیلرهای تراکمی هوایی در ظرفیت های بالای 20 تن تبرید ساخته می شوند.

نحوه محاسبه تعیین ظرفیت مینی چیلر

همانطور که گفته شد، دستگاه های مینی چیلر در ظرفیت های کمتر از 20 تن تبرید (بنا به واحد btu/hr) برای ایجاد سرمایش در فضاهای مختلف از جمله واحدهای مسکونی، ساختمان های صنایع و صنعتی، ویلاها و ... تولید شده و یکی از سوال هایی که خریداران ان کالا دارند این است که چگونه ظرفیت مورنیاز مینی چیلر مدنظر خود را برحسب متراژ محیط خود تعیین کنند.

برای جواب این سوال و تعیین ظرفیت مینی چیلرها، برای شرایط آب و هوایی مانند شهر تهران و اصفهان و ...، به ازای هر 100 مترمربع از زیر بنای حدودی انواع واحدهای مسکونی یا اداری مدنظر، حدود 4 تن تبرید و برای محیط های تجاری حدود 5 یا 6 تن تبرید از ظرفیت این دستگاه ها نیاز است.

لازم به ذکر است که در هنگام خرید مینی چیلر، می بایست برای بررسی مشخصات فنی و تعیین ظرفیت دستگاه موردنیاز به سایت معتبر نظیر گرین، دماتجهیز و یا ... مراجعه کنید و با کارشناسان فنی آن ها مشورت نمایید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.